Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

3 νέα επιστημονικά περιοδικά στο ευρετήριο του openarchives.gr

To ευρετήριο του openarchives.gr εμπλουτίστηκε με 3 νέα επιστημονικά περιοδικά.

Ανοική Εκπαίδευση

Σκοπός του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση" είναι να αναδείξει και να διαδώσει την επιστημονική γνώση, την έρευνα και την πληροφορία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας σε επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.


HEJMED
Ελληνική Επιστημονική έκδοση για την Μουσική, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό.



The Hellenic Journal of Music, Education, and Culture (HeJMEC) is a new international, on-line, open-access, and peer reviewed journal devoted to critical study and critical analysis of issues related to the fields of Music, Education, and Culture.

HeJMEC welcomes single, multi- and inter-disciplinary contributions of research and literature in the areas of music, education, and culture and publishes both qualitative and quantitative research with substantive and theoretical merit, along with critical reviews, theoretical articles, and invited book reviews related to these fields. The journal will have articles in either Greek or English (depending on the language of submission), but with structured abstracts appearing in both languages. There is also an opportunity to include media files (such as music, video) to illustrate the text.

Music and Education: The wide range of topics includes various aspects of music education (paedagogy, history, philosophy, sociology, psychology, technology, and aesthetics) addressing vocal, instrumental, general music at all levels, from early childhood through adult and comparative studies. Education is interpreted in a broad sense including all aspects of teaching and learning within formal and informal contexts (such as, musical development; socio-cultural issues; creativity; gifted and talented students; special needs; community settings; teachers' professional development; curriculum design; assessment) in order, additionally, to challenge established accounts of music education policy-analytic methods and to explore alternative approaches to policy-making.

Music and Culture: Our aim is to provide essential reading on different aspects of the study of music from a cultural point of view (ideology, music and words, music and society, music and postmodernism, music and genre, and so forth); also, to relate them with educational issues (music cultural policy, the learning process, the relationship to educational institutions, and so on). The journal thus offers a unique forum for researchers to develop views on music as a social and cultural product, as part of human behaviour and in relation to broadly perceived educational issues at the leading edge of musical and multidisciplinary scholarship.

Επιστημονικό περιοδικό με θέμα την ψυχολογία


Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Σεμινάριο: Digital Libraries Foundations and Interoperability

Στα πλαίσια του 8ου Συνεδρίου για το Σημασιολογικό Ιστό (Extended Semantic Web Conference) ESWC 2011το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο Κρήτης από 29 Μαΐου ως 2 Ιουνίου 2011, το ευρωπαϊκό έργο “DL.org: Digital Library Interoperability, Best Practices and Modeling Foundations”, στις 29 Μαΐου 2011, διοργανώνει σεμινάριο με τίτλο :
«Digital Libraries Foundations and Interoperability»

Το σεμινάριο πραγματεύεται τη μοντελοποίηση των Ψηφιακών Βιβλιοθηκών με έμφαση στο θέμα της διαλειτουργικότητας. Για περισσότερες πληροφορίες, όπως το αναλυτικό πρόγραμμα, το κόστος και τη διαδικασία εγγραφής, παρακαλώ επισκεφτείτε τη σελίδα του συνεδρίου ή του έργου μας :

ESWC
http://www.eswc2011.org/content/tutorials